Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Ahoj, kamraci!

Utworzono dnia 30.07.2019
Czcionka:

Ahoj! Morska przygoda z biblioteką dobiegła końca. W środę 24 lipca wzięliśmy udział w wycieczce do Trójmiasta zorganizowanej przez Bibliotekę w Morzeszczynie. W wydarzeniu wzięło łącznie udział 26 osób. Dyrektor książnicy zapewnił nam masę atrakcji i zadbał o wątki edukacyjne, które sprawiły nam wiele zabawy.

Po podróży pociągiem i dotarciu na miejsce mogliśmy przespacerować się Starym Miastem Gdańska i wysłuchać ciekawych opowieści na temat znajdujących się na nim zabytków.  Pierwszą atrakcją był dla nas przewóz promem na drugi brzeg Motławy, by rozpocząć zwiedzanie muzealnego statku „Sołdek”.  Następnie wzięliśmy udział w edukacyjnej wystawie interaktywnej w Ośrodku Kultury Morskiej, co sprawiło mnóstwo frajdy naszym najmłodszym uczestnikom. Na miejscu mogliśmy m.in. sprawdzić jak powstają fale morskie, sterować żaglówkami  i zapoznać się z żeglarskimi węzłami. Później zwiedziliśmy wystawę „Łodzie ludów świata” i udaliśmy się na posiłek. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę do Muzeum Sopotu. Na miejscu pani przewodniczka opowiedziała nam wiele ciekawych historii związanych z budynkiem Muzeum, jak również samym Sopotem. Podziwialiśmy zabytkowe wystroje wnętrz,  stroje kąpielowe sprzed lat oraz piękny widok na morze. Po tej intrygującej wizycie, pełni wrażeń i zmęczeni wędrówkami,  ruszyliśmy w drogę do domu.

Morska przygoda | wycieczka do Trójmiasta | 24.07.2019 r.